Profesor Aleksandar Kavčić, osnivač Fondacije Kavčić, koja je ponudila besplatne udžbenike na svom portalu besplatnabiblioteka.com, na onlajn okruglom stolu u organizaciji Društva za informatiku Srbije i Privredne komore Srbije, rekao je da su u toku pregovori sa još dva izdavača, dok su dve izdavačke kuće već ustupile svoje udžbenike Fondaciji.

Najavio je da će do leta u njihovoj ponudi biti 70 odsto udžbenika za osnovnu školu.

“Neće biti istorije, geografije i muzičkog, a neka izdanja već su u štampi po ceni od dva dinara po stranici“, rekao je Kavčić, odbacivši bilo kakvu mogućnost da se bilo ko suoči sa krivičnim prijavama zbog korišćenja besplatnih udžbenika koji, kako je naglasio, imaju sva neophodna odobrenja Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, kao i Ministarstva prosvete.

“To znači da nema ni dileme oko njihovog kvaliteta“, istakao je Kavčić.

Organizatori diskusije su obavestili oko stotinak pratilaca debate da su bili pozvani i predstavnici Udruženja izdavača udžbenika, koji su javno kritikovali Kavčićevu inicijativu, ali nisu želeli da učestvuju.

Bivši ministar prosvete Srđan Verbić upozorio je u nastavku debate da je aktuelni Zakon o udžbenicima više namenjen izdavačima nego učenicima i da se izdavači „šest puta više pominju u tekstu Zakona nego učenici“.

“Još gore je da učenike ne pitamo ništa u vezi sa udžbenicima. Dete pitate da li mu se sviđaju patike, ali kada je reč o udžbenicima, neko drugi bira za njih“, rekao je Verbić.

Autor jednog od besplatnih udžbenika i penzionisani direktor Matematičke gimnazije u Beogradu Srđan Ognjanović rekao je da ne vidi opasnost kada je reč o besplatnim udžbenicima, već smo dobrobit za đake i njihove roditelje, pogotovo u situaciji kada nema razloga da se sumnja u kvalitet tih udžbenika.

Profesor srpskog jezika iz Niša i osnivač organizacije „Nauči me“ Milan Petrović, međutim, veruje da problem leži u uplivu tržišta u školstvo.

“Moramo da priznamo sebi da smo mala, siromašna zemlja i da nemamo pravo da ostavimo ijedno dete bez najkvalitetnijeg mogućeg obrazovanja, ali način na koji se opredeljujemo za udžbenike, kada nastavnici razmišljaju da li će uz odabranu knjigu dobiti i interaktivnu tablu ili nešto drugo za školu, ne ide u tom pravcu“, zaključio je Petrović.

Autor: Fonet

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име