Preporuka je da se amortizeri na istoj osovini uvek menjaju u paru. Ako ste se odlučili za zamenu, treba proveriti i stanje nosača i šolja i, po potrebi, zameniti i njih. Da napomenemo, zamena je posao za obučenog servisera! Kod nas je jedno vreme bila popularna reparacija, ili punjenje amortizera. Proizvođači i serviseri ne preporučuju ovakvu „egzibiciju“, pošto je amortizer suviše važan deo za bezbednost da bi se tek tako sekao, bušio i rastavljao. Ovaj proces je bio popularan dok su amortizeri bili skupi. Pošto su danas dosta jeftiniji, preporuka je da se dotrajali amortizeri zamene novim. Na novom automobilu amortizere terba proveriti posle 80.000 kilometara, a posle toga na svakih 20.000 pređenih kilometara. Škoda daje garanciju na amortizere čak 200.000 pređenih kilometara.

Međutim, ako automobil svakodnevno vozite po putevima Mačve, njegov vek trajanja je maksimalno 50.000 pređenih kilometara, ukoliko ne pukne ( naravno, govorimo o novom amortizeru ) – kaže za MZR poznati automehaničar iz Bogatića, koji ipak želi ostati anoniman. Zašto je vek trajanja amortizera za vozače u Mačvi, u odnosu na oatale delove zemlje znatno kraći pogledajte na fotografijama koje su zabeležene u selu Klenje, u ulici dugoj jedva 3 kilometra, koja ima preko 20 rupa opasnih po bezbednost učenika u saobraćaju.

Da li će nadležni za održavanje puteva učiniti već jedanput ono šta im je obaveza, a to je da bezbednost učesnika u saobraćaju bude maksimalno ispoštovana od strane ustanove koja vodi brigu o putevima koji su pod ingerencijom lokalne samouprave, vreme će pokazati.

Autor: Redakcija MZR

Foto: Žika Šumenko

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име